Стравовите од секаков вид се најголемиот генератор на оксидациски стрес. Оксидацискиот стрес создава слободни радикали, кои ги оштетуваат митохондриите, ја нарушува природната рамнотежа меѓу слободните радикали кои ги создава и антиоксидансите од друга страна. Тогаш ни паѓа имунитетот и побрзо старееме.

Важно е да се знае дека оксидацискиот стрес или зголемената количина на слободни радикали настанува и поради губење на блиските, оперативни зафати, тешки болести и физички и психички напор кој трае многу долго. На него се изложени пилотите и патниците во авион на прекуокеанските летови, пушачитеОд тука е логично да се заклучи дека ако успееме барем малку да го контролираме создавањето на слободни радикали ќе ја намалиме можноста за настанок на разни боелсти.

 

Полна чинија антиоксиданси

 

Најпознат антиоксиданс е сигурно витаминот Ц. Го има во поголеми количини во лимонот, мандарините, грејпфрутот, портокалите, пиперките и магдоносот. Во секој случај, ова е витамин без кој не се може. Дозата од 60 милиграми дневно, која одамна ја има препорачано Светската здравствена организација одамна се смета за недоволна и затоа не зачудува тоа што на пазарот се повеќе има синтетички витамини во дози и до 1000 милиграми.

Иако не сме поддржувачи на синтетичките витамини, честопати на оние кои се изложени на оксидациски стрес каков е погоре опишан неопходно им е дополнување од овој вид. Ова посебно важи за пушачите и постарите лица кај кои веќе е присутен т.н. пад на антиоксидативниот потенцијал. Но, не е добро со ништо да се претерува, па ни со антиоксидансите, но кога се работи за витаминот Ц може да се спомне двојниот добитник на Нобелова награда, доктор Линус Паулинг, кој изјавувал дека земал и по 2000 милиграми витамин Ц дневно. Живеел до 96 години.

 

Не е се во милиграмите

 

Антиоксидативниот потенцијал на витаминот Ц се зголемува повеќекратно кога се зема во комбинација со витаминот Е, каротеноиди и флавоноиди. A за да се зголеми антиоксидативниот капацитет уште повеќе, потребни се и минерали, бакар, цинк и селен.

 

Вљубеничка во здравата исхрана и науката, сака да чита литература од разни жанрови и обожава медицина